Wednesday 21 August 2013

PETALS n KPOP

Assalamualaikum...

yah!! aku lg disini untuk kesekian kalinya..hahaha..pg td br update satu entry.. n now another one...maklumla..org cuti yang xde sebab bercuti mmg begini..kikiki..


orait.. cube tgk kat atas tu...tuh sane..sane...nampak x..?ade perkataan  PETALS KINGDOM..?
ok..itula name blog gua...so agak2 nape ye gua pakai nama tu ..? so disaat ini..gua nk story mory y..y..n y..gua pilih KERAJAAN FLORA jadi nama blog gua..

Untuk pengetahuan korang, aku adalah seorang peminat KPOP.. oi..oi...sabar dulu..gua blm habis lagi menaip..korang ni dgr KPOP je terus nak bash..lek ah..mari2 dgr cerita i..
Pada zaman dahulu..ok dipendekkan cerita.. since  kat bangku sekolah, gua mmg lyn cite Korea..emo siot...dorg gembira, gua happy..dorg menangis..gua meleleh...poyo kan..?hahaha...
pas satu drama..satu drama lg gua tgk...habis form 5, masuk U igt kan xda lak nak melayan dah...sure bizi dok study...rupenye....masuk U lg hampeh...satu floor gua tu...sume kaki Korean series...uwah...melampau...sampai ke final exam pon dorg tgk jgk..=='''
pantang ada gap antara paper..itula yang dihadapnye..giler....lg teruk dorg dr gua..hahaha..


Kalau korg layan citer Korea, sure korg tau Soundtrack dorg mmg catching belaka..mcm Winter Sonata, Hotelier, Autumn In My Heart, My Girl, Sassy Girl Chun Hyang, pastu byk la lagi...jadi bile dgr lagu2 ni...tetibe teringin nak tau sape penyanyi...search punye search...jumpe la...Kim Bum Soo la..Rain Bi la..pastu ade byk..jadi bila da search tu terjumpa pasal satu band Korea nih...namanye... SUPER JUNIOR




first lagu dorg yg gua dgr..Sorry, Sorry...serius...sedap weh...dgr berulang kali..dan gua jatuh cinta sama mereka...tapi aku tau bukan semua minat Korea..jadi aku xnak la citer detail sgt...so basically..dis group ada 13 members.. and fandom dorg dipanggil ELF...means Everlasting Friends..bile da terpikat tu..gua pn stalk la pasal dorg nih... profile dorg dan sebagainya...tp masa zaman tu..YOUTUBE, FACEBOOK pe sume blm popular lagi..jadi mmg susah nk tau news pasal group ni..nak plak time tu Malaysia dibanjiri lagu dr seberang..so KPOP ni xbrape nak femes sgt la..

Berbalik kepada nama blog gua tadi...salah seorang dari member group ni namanya Kim Heechul...tak tau nape dalam ramai2 tu mata gua ni melekat kat beliau je..kdg tgk hensem...kdg tgk cantik..hahaha...so senang cite flower boy la...jadi..Kim Heechul ni pggl peminat beliau PETALS...dimane ade bunga...di situ ade kelopak...faham x maksud gua..? x faham..? lantak kamule...kikiki...jadi sebab gua minat Heechul...jadi gua adalah salah seorang PETALS beliau...

Mungkin ade yg konpius..td kate fandom SUPER JUNIOR  ialah ELF..pastu nape lak PETALS lak..so bia i explain..ELF ni adalah fandom SUPER JUNIOR.....bukan fan biasa k..tp fan yg ada ''cinta yg mendalam'' kat group ni...ELF utk GROUP....jadi dalam ramai2 ahli ni mesti ade sorg yg kita minat giler rite..? so setiap ahli ada "trademark sendiri...mcm Heechul tadi tu PETALS...kalau minat Leeteuk dipanggil Angel..Eunhyuk peminat nye Jewels..dan lain2..nak cite lebih kang takut korang yg xminat naik angin lak..haha...so sampai sekarang la hati gua ada pada si Heechul ni...maka gua gunakanla PETALS sebagai nama blog gua...


Ok..berkenaan ELF ni nanti la aku kopek dlm entry akan dtg...ape yg boleh aku kata setakat ni..sejak jadi ELF on 2007..aku xpernah menyesal minat group ni..aku x boleh nk cite mcm mane sygnya aku kat group ni..suka duka, susah senang group ni dan usaha dorg buat aku kagum dgn semangat dorg....korg bukan ELF..so susah nk merasai dan memahami kami...ecewah..kami pulle...hehe.. betul ni..bukan mudah jadi seorang ELF disisi SUPER JUNIOR... we fight n repect towards each other...ELF n SJ ni dah mcm family sendiri....

Itula saje utk entry ini..salah silap..maafkan gua ...ciao~


No comments:

Post a Comment