Wednesday 21 August 2013

Penulisan , Diary , dan Maaf..



Assalamualaikum...

we meet again!

almost 4 o clock in the morning..
aiyaaaa...mata tatak bole titon....apa pasat ni...
Ntah ape kena pepagi buta terjaga terus x bole tido...

stessssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss..
nasib baik esok x keje..klu x mangkor teman kat hopis esok.. ==''

ok..so di pagi indah ni aku nk cerita sket pasal nape tetibe..setelah 26 tahun idop atas bumi Allah ni..br aku nak buat blog..pahape ntah kan..masa muda dulu x nak buat..dah beso gajah baru kegatalan ber blog itu dtg...kikiki...

xde niat buat blog utk kerja jahat..it just bila dah hidup selama ni..makin berusia...makin byk pengalaman yg aku lalui...dari itu terdetik hati di usia emas hendak berkongsi resepi kehidupan yang enak sedap dan marvellous....x kurang jugak resepi yang x menjadi..dan resepi yang x sedap..hahahaha..mende merepek pepagi ni..mohon faham..mata mengantuk...hehehe...

orang kata bila menulis boleh hilangkan stress..sebab kita bole luahkan perasaan melalui penulisan kita..kalau dulu mungkin bole gunakan dairy.. diary ni apa adik2..? diary ni ialah diary champ..jenama susu..hahaha..maap..maap..diary ni ialah....diary..eh..? hahaha...ok diary ni ialah google image bole..? adoi..buku la...tp buku yg biasa digunakan utk menulis kisah hidup..apa yg berlaku di sekeliling..emosi...maki hamun pon ada gak..sebab tu la mcm aku cakap tadi menulis ni adalah satu cara nak hilangkan tekanan..u n u n u n u olls bole cerita apa sahaja dalam diary...tulis la selagi larat mata pena korg menari2..chewah...sebab korg malas nk google..n aku pun rajin yg teramat sangat bangat nk mencari.. so tgk la rupe mende alah yg dipanggil diary ni eh...


~NILA CONTOH DIARY, ACTUALLY ADA BYK SPESIS DIARY..TAPI TAKKAN GUA NK GOOGLE SUME LAK KAN MASUK KAT SINI..MELAMPAU LA TU..HAHAHAHA..


~YANG NI LAK CONTOH BELAH DALAM DIARY..TGK..ADE CATATAN BELAH KANAN..YANG KIRI LAK GAMBAR AWEKZ CUNG..NAK BERKENALAN..?BOLE..ADD FACEBOOK BELIAU K..KIKIKI....


tapi ada masalah dol klu pakai diary..dala dlm tu ade dok maki-maki org...di buatnye yg dimaki tu baca..xke naya..hahaha...bole bikin perang beb.. pastu kuar pulle diary mcm gini...hah tgk gambo bwh ni..




hah..amek...siap berkunci mangga kau..konon tujuan keselamatan la..xde org baca...so rahsia selamat...dibuatnye kunci ilang..sampai ke sudah diary x berbukak...kikiki...


ok to be honest..dalam family..akak aku yg sulung memang rajin berdiary nih...abes sume di tulih nye...dan abes sume aku baca..hahahaha...so aku mohon maaf kat akak aku pasal ms tu aku kecik lg...xtau ape2 pasal privacy...yg die pon satu..tulis diary letak merata..aku ingat buku cerita..aku layan jela..hehehe...maap ye long...*mati aku klu die tau....tp xpela..raya da mtk maaf zahir dan batin..so yg maaf batin tu sebab baca diary die la..haaa gitu...kikiki...

tapi sekarang aku x sure sama ada diary nih masih lg digunakan secara meluas atau tidak..sebab da ada mcm2 medium utk menulis..salah satu nya blog la...tp kat blog bese kt x cerita pape yg terlalu peribadi..sebab nk bg org baca...kalau boleh, nak berblog..biarlah utk keselesaan yg menulis dan yang membaca..jgn la guna blog utk berperang dgn orang..salah tu...

ok rasanya tu je aku nak merepek pepagi ni..tp sebelum log out..aku nak minta maaf again...kali ni pada yang baca entry aku...mungkin korang x selesa sebab aku guna perkataan ''aku''..yelah..kalau utk kawan maybe ok..tp utk pembaca yg lebih berusia atau lebih muda mungkin agak x sesuai..sorry k..tp jujur..aku sebenarnya lebih suka pakai perkataan "gua'' yg juga bermaksud saya..dan itu tidak bermakna aku salah sorg ahli kongsi gelap k..just terbiasa guna word tu..so next entry aku akan guna "GUA n LU''..harap korang x kisah...kalau korg kisah pon..ade aku kisah..? hahaha...

ok maaf jugak sebab dlm blog ni..mmg aku tak guna Bahasa Melayu yang "tulen" .. bercampur2 bahasanya..im so sorry k.. jadi adik2 kat lua sana...mohon jangan jadikan penulisan (chewah..penulisan beb..) i ni sebagai contoh utk buat karangan k..kalau x jawab la dgn cikgu BM anda..sekian..

wah...taip da lame tp x panjang gak aku mengarut...ni dah nk dekat pkl 5.30 pagi.. jap g sure kaum ibu bgn..sure gak kalau die bgn aku kne dgr kuliah subuh..oh ye.. korang nk tau serba sedikit pasal aku kan..? ok biar aku bgtau...aku adalah seorang manusia biasa...nama sebenar aku ialah......ciao~

No comments:

Post a Comment